- Սաների ընդունելությունը կազմակերպվում է 08.45-09.30։ Դաստիարակներից մեկը 8:45 լինում է խմբասենյակում, ջերմաչափվում է, Մուտքի մոտ տեղադրված ենախտահանիչ հեղուկներ ձեռքերի համար (ալկոգել)։ Դաստիարակներից մեկը դիմավորում է սաներին, ջերմաչափում և տվյալները լրացնում ջերմաչափման էլմատյանում: Երեխայի բացակայության կամ ուշացման, ինչպես նաև դրանց պատճառների մասին ծնողը դաստիարակներին տեղյակ է պահում մինչև 09։30: Երեխաներին ընդունում են բակում։
- Հենց տնից-նախակրթարան ճանապարհից էլ սկսում է նրանց ուսումնական գործունեությունը: Սաներն ինքնուրույն են զգեստափոխվում:Դասավորում են աթոռները, մաքրում փոշիները, խնամում են բույսերը, ջրում և փխրեցնում են հողը: Բակում հավաքում են թափթփված աղբը, հետևում են բույսերի աճին:
- 9:30-10:00-Ռոդարիական ուրախ մարմնամարզությանը միանում են կոմիտասյան երգն ու պարը: Դաստիարակը սանի հետ պետք է մագլցի, վազի, թռչի բարձրությունից, չոչ անի, գլուխկոնծի տա և այլն՝ խենթություներով լինելով անմիջական մասնակիցը կրթության, լինելով սաներից մեկը, ոգևորելով, երևակայելով…:
Սաները հաճախ իրենք են շարժումները որոշում: Երբեմն մարմնամարզության ընթացքում կենդանիներ են դառնում, շարժումային տարբեր փոքրիկ ներկայացումներ են ստացվում, երբեմն ամբողջ վարժանքը պարի է վերածվում: Խաղաստեղծ միջավայր կարող է լինել նաև մեր մարմինը: Երբ նրան ավելացնենք«լույս + ստվեր= ստվերախաղբաղադրատոմսը», կստացվի իմացումի հերթական, իսկական հրճվանք: Ինչքան ուզում ես թափահարի՛ր ոտքերդ, ձեռքերդ, մարմինդ, մազերդ, ստվերային ներկայացումներ խաղա՛, կապիկություն արա՛, սավառնի՛ր, իրական ազատությունը զգա՛…: - 10:00-10:30—Նախաճաշ
- 11:00-12:00— Ձմեռային պարտեզ
- 12:30-13:00—Ճաշ
- 15:30-16:00- Հետճաշիկ:
- Ես կարողանում եմ… (Ես կարողանում եմ ինքնուրույն լվացվել,հագնվել,սպասքադրել և հավաքել-մաքրել): Օրվա 4 հերթապահները նախապատրաստում են նախաճաշի, ճաշի և հետճաշիկի սեղանը:
- 13:00-15:00- Քուն (Աստղափայլ օրորներ):
- 15:00-16:00— Ազատ գործունեություն, մուլտֆիլմի դիտում-վերլուծում, տուն ճանապարհել:
- Բնագիտական գործունեություն`
- Բաժակը կպչում է թղթին։
- Տեխնոլոգիա` Պատրաստում ենք թղթե փաթիլներ և ամրացնում ապակիներին։
- Այլընտրանքային նկարչություն`
- Երգեր`«Նոր տարվա հանդես», «Փաթիլներ»,«Բասեն բարի»։
- Հեքիաթ-ներկայացում` «Ճամփորդները», «Հավ մայրիկը»
- Ոտանավորների շարք՝ «Իմ կաթնատամ»,Թումանյանի «Ամպն ու սարը»,«Եղևնի»։
- Ճվիկներ`«Ճվիկ, ճվիկ», «Ծափիկ, ծափիկ»
- Ազգային խաղիկներ`«Նանի, նանի»
- Մարզական խաղեր`
- «Ծուղրուղու» զարգացնող նյութերի ժողովածու 2-5տարեկանների համար
- Լոգոպեդ- դաստիարակ համագործակցություն
Նախակրթարանի օրացույց. մարտ, ապրիլ
- Գարնանային պարտեզ
- Մարտի 1-ապրիլի 8` «Ձոն մայրիկի»
- Մարտ 1-ապրիլի 29` «Աղայան+Ռոդարի» ստուգատես
- Մարտի 18` Տիգրան Հայրապետյանի օր
- Ապրիլի 10` Ծաղկազարդ-ծառզարդարը կրթական պարտեզում.
- Ապրիլի 16` Սուրբ Հարության տոն
Բարեկենդանից անմիջապես հետո սկսվում է Մեծ Պահքը, որը տևում է 48 օր։
Մարտի մեկից սկսվում է գարնանային պարտեզը։ Նոր շունչ, նոր նախագծեր՝ մեկը մեկից հետաքրքիր։ Դե, սկսեցի՜նք, դռները բացե՛ք, գարո՛ւն է գալիս…
Նախակրթարանի բակ-պարտեզը խնամված է, կոկիկ՝ պտղատու ծառերով, գեղեցիկ բույսերով, խնամված խոտածածկ տարածքով: Սաները, սովորողը մասնակից է պարտեզի խնամքի աշխատանքներին: Մեկանգամյա օգտագործման ձեռնոցները և աղբի տոպրակները բակում միշտ ձեռքի տակ են: Դա մշակույթ է, որ ձևավորվում է վաղ մանկությունից, երբ երեխան ինքն է մաքրում, խնամում, մշակում այդ միջավայրը՝ մեծի ու փոքրի հետ, ուսումնասիրում է, ճանաչում: Բացօթյա կրթական միջավայրն ունի առանց ցանկապատերի, բաց, կանաչ լանջեր, ոռոգման և խմելու ջրի համակարգ։ Ամեն տարի իրականացվող գարնանային և աշնանային ծառատունկերին սաները ծնողների հետ մասնակից են դառնում որևէ օղակի, հատվածի ստեղծմանը՝ վարդենիների պուրակ, բալենու այգու հիմնում: Կարևոր է նրանց անմիջական շփումը հողի հետ, երբ հայրիկի կամ մայրիկի հետ փխրեցնում են հողը, փոս փորում, տնկում միասին ընտրած տնկին, ջրում: Բակային աշխատանքների համար ունենք սաների չափսերին համապատասխան գյուղատնտեսական գործիքներ` փոքրիկ բահեր, փոցխեր, փխրիչներ, թաղարներ, մաղեր, տարբեր չափի տարաներ, ցնցուղ, թաթավոր կշեռքներ, խոշորոցույցներ և այլ պարագաներ: Երեխաները գարնան սկզբից մինչև ուշ աշուն լինում են բակում և տարաբնույթ աշխատանքների միջոցով ճանաչում բնությունը:
Իրականացվող նախագծերն են`
Տիկին-տիկին, տիկնակոթ
Տիկին-տիկին, տիկնակոթ,
Տիկինը գնաց բանջարի,
Բանջար չկար, խոտ կար,
Խոտի տակին ծիտ կար:
Ծտի տակին ձու կար,
Քեռիս փայտը կտրատեց,
Քեռակինս ձուն խաշեց,
Մոտեցա մինը վերցնեմ,
Շերեփը գլխիս քաշեց:
Ծիտը և բազեն
Ղազարոս Աղայան
Ծիտը ծառին ծլվլում է.
Ծի’վ, ծի’վ, ծի’վ:
Բազեն գլխին պտտվում է.
Վո˜ւյ, վո˜ւյ վո˜ւյ:
Ծիտը լռեց, ծիտը վախեց.
Վա˜յ, վա˜յ, վա˜յ:
Բազե, թը’ռռ. բազե, թը’ռռ.
Հա’յ, հա’յ հա’յ:
Բազեն թռավ, բազեն փախավ,
Ինչ լավ եղավ,
Հե˜յ, հե˜յ, հե˜յ:
Ծիտիկ –միտիկ, պիծիկ –միծիկ,
Պտպտուրիկ –չալպտուրիկ,
Դու լավ պրծար չար բազեի
Սուր ճանկերից, հա, հա, հա:
Լուսաբաց
Ղազարոս Աղայան
_Ծուղրուղո˜ւ,
Աքլորը զիլ կանչեց թառին:
_Ճիկ-ճիկ, Ճիկ-ճիկ,
Զարթնեց մթնում ծիտը ծառին:
_Ծուղրուղո՜ւ,
Կանչեց ծեգին երկրորդ բերան:
_Հո-հո˜, հո-հո˜,
Նախիրն արդեն հանդը տարան:
_Ծուղրուղո՜ւ,
Լույսը բացվեց երրորդ կանչին:
_Վույ, վույ, վույ, վո˜ւյ,
Նստեց նանը տեղի միջին:
Խխունջ
Խխունջ խանում,
Խխունջ խանում,
Տանդ մենակ
Ի՞նչ ես անում:
Խխունջ խանում,
Խխունջ խանում,
Պոզդ ինչո՞ւ
Դուրս չես հանում:
Աղջիկ…
Աղջի՛կ, աղջի՛կ,
Մթան չղջի՛կ,
Մկան պոչի՛կ
Կատվի տոտի՛կ,
Պըտիկ, մըտի՛կ,
Շան ակընջի՛կ.
Ալյուր մաղեմ,
Խմոր շաղեմ,
Կլոճ թխեմ:
Կաչաղակ
Չա – չա- չա,
Կա -չա-չա,
Ղակ – ղակ,
Կա – չա -ղակ,
Թը՜ռռ…
Ամսվա ասիկները`
Կարմիր արև քեզ, ախպեր,
Աստծու բարև քեզ, ախպեր:
Կարմիր ձու տուր, կարմիր օր տամ:
Զատիկ, զատիկ, նավակատիկ, արի նստի մեր տան մոտիկ:
Զատկեզատի~կ է, նավակատի~կ է, չամչեհատի~կ է:
Տի~զ- տի~զ, Ակլատիզ, Մազդ բիզ-բիզ, Ակլատիզ:
Ակլատիզը փետելով զատիկը շուտ չես բերի:
Հավը կուտե հատիկ-հատիկ, ծով ձմեռեն կելնի Զատիկ:
Դռան առաջ հերկեցինք,
Զատկի ձվեր ներկեցինք,
Դրկցին ողջույն տվեցինք:
Լուսնյակն անուշ, հովն անուշ,
Հում կաթի պաղ սերն անուշ:
Մարիա՛մ խաթուն,
Մարիա՛մ խաթուն,
Իջի մեր տուն, իջի մեր տուն,
Ես քեզ կտամ նուշի կթոն /միջուկ/:
Ունեցողի համար ամեն օր Զատիկ է:
Զատիկն առանց ձվի չի լինի:
Ակլատիզը փետելով զատիկը շուտ չես բերի:
Քրիստոս հարեաւ ի մեռելոց:
Օրհնեալ է հարութիւնն Քրիստոսի:
«Երկիր, որտեղ բոլոր մարդիկ կարագից են»
- Զատկական ասիկներ -հանելուկներ
- Գաթաթխիկ
- Ի՞նչ տեղեկություններ ունեն սաները Ծառզարդար-զատիկի մասին
- Կարմիր ձվիկներ
03.04_07.04
- Ածիկացան
- Հետաքրքիր ձվախաղեր
- Ուսումնասիրում ենք ձուն. ինչ գույն է, քանի շերտից է բաղկացած, որքանով է օգտակար
- Զատկական ասիկներ, պատմություններ
- Թղթից ձվիկների ստեղծում
10.04_14.04
- Ծառզարդար
- Ծառզարդար բակում
- Ազգային խաղ ,,Էկե_դուկե,,. խաղում ենք ձվով
- Ձուներկոցի
- Խոհանոցային գործունեություն
17.04_21.04
- Թաղարների ստեղծում
- Երգուսուցում
- Տեխնոլոգիական աշխատանք
- Հեքիաթաղաղ
- Թատերական ներկայացում
24.04_28.04
- Հանելուկների հորինում
- Խաղային շիլաշփոթ
- Ընկերասեր երեխաները
- Խոհանոցային գործունեություն
- Մարզվում ենք բակում